Vocabulary Learning Strategies of Adult Students of English – Bc. Andrea Šimečková
Bc. Andrea Šimečková
Master's thesis
Vocabulary Learning Strategies of Adult Students of English
Vocabulary Learning Strategies of Adult Students of English
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o strategiích pro učení se slovíček dospělých studentů anglického jazyka. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se práce soustředí na charakteristiku učení dospělých studentů a také na individuální rozdíly mezi studenty, které mají vliv na použití učebních strategií. Dále se teoretická část soustředí na slovní zásobu a definici …moreAbstract:
This diploma thesis deals with vocabulary learning strategies of adult learners of English. The thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with the learning characteristics of adult students and learner differences, which have some effect on the use of learning strategies. The theoretical part also focuses on vocabulary and the definition of the learning …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fc6dt/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2023
- Supervisor: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training