Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews – Eva PAVLÍKOVÁ
Eva PAVLÍKOVÁ
Bachelor's thesis
Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews
Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the communication strategies used to advertise books via positive editorial book reviews. The theoretical part introduces the promotional discourse as such, provides a closer explanation of persuasion, and examines editorial book reviews as a specific genre. The practical part of the work focuses on the analysis of the selected corpus of editorial book reviews and …moreAbstract:
Tato práce se zabývá analýzou komunikačních strategií používaných v souvislosti s propagací knih prostřednictvím kladných knižních recenzí. Teoretická část objasňuje propagační diskurz jako takový, blíže popisuje pojem persvaze, a zkoumá knižní recenze jakožto specifický žánr. Praktická část práce se soustředí na analýzu vybraného korpusu knižních recenzí a zkoumá lingvistické, sémantické, a syntaktické …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 3. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
PAVLÍKOVÁ, Eva. Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews. Ostrava, 2021. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Prostředky persvaze v reklamě
Michaela GARBAROVÁ -
Prostředky persvaze v reklamě
Michaela GARBAROVÁ -
Teenager jako cílová skupina mediální persvaze
Andrea Masárová -
Persvaze a její prostředky v současné marketingové komunikaci
Lucie Hampejsová -
Jessica Fellowes’s "Downton Abbey": Translation and analysis with special regard to syntax and FSP
Zuzana Ševčíková -
Reverse Transfer in the Czech Syntax: Error Description, Pronominal Subject, and Subject-Verb Word Order
Kamil Ivan -
The Syntax of Texts in British Literature for Children
Eliška Motlíková -
Optimization of Complex Abstract Syntax Tree Processing
Martin Baňas