Eva PAVLÍKOVÁ

Bachelor's thesis

Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews

Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the communication strategies used to advertise books via positive editorial book reviews. The theoretical part introduces the promotional discourse as such, provides a closer explanation of persuasion, and examines editorial book reviews as a specific genre. The practical part of the work focuses on the analysis of the selected corpus of editorial book reviews and …more
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou komunikačních strategií používaných v souvislosti s propagací knih prostřednictvím kladných knižních recenzí. Teoretická část objasňuje propagační diskurz jako takový, blíže popisuje pojem persvaze, a zkoumá knižní recenze jakožto specifický žánr. Praktická část práce se soustředí na analýzu vybraného korpusu knižních recenzí a zkoumá lingvistické, sémantické, a syntaktické …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 3. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PAVLÍKOVÁ, Eva. Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews. Ostrava, 2021. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta