Presenting Vocabulary to Children – Mgr. Lucie Kristenová
Mgr. Lucie Kristenová
Bakalářská práce
Presenting Vocabulary to Children
Presenting Vocabulary to Children
Abstract:
This work introduces ways of presenting the meaning of new words to children at primary schools. The most common techniques are realia, pictures, actions and gestures, definitions and situations and guessing the meaning from the text.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 6. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nabe9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2006
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství cizích jazyků pro základní školy - angličtina
Práce na příbuzné téma
-
The research of using the lexical approach in English language coursebooks
Hana Buriánková -
Using Pictures and Photos to Encourage Learners´ Speaking Skills: Digital Storytelling
Václav VACHRLON -
Using Pictures in Teaching Vocabulary
Kateřina Joklová -
Rendering of non-equivalent 19th-century tsarist Russia vocabulary in the Chinese translation of I.S. Turgenev’s “Fathers and Sons”
Daria Soboleva