Fixed effects model and its estimators: benefits and drawbacks. – Tereza Singerová
Tereza Singerová
Master's thesis
Fixed effects model and its estimators: benefits and drawbacks.
Model s fixními efekty a jeho estimátory: klady a zápory
Abstract:
Tato práce je vytvořena v reakci na rostoucí zaměření teoretického i empirického výzkumu na panelová data. V empirické literatuře se stále hojně využívá modelu tzv. fixních efektů. Avšak příslušné estimátory modelu jsou i v pokročilých knihách ekonometrie popsány velmi zjednodušeně. Tato práce mapuje teorii stojící za fixed effects estimátorem a popisuje důkaz konzistence a asymptotické normality fixed …moreAbstract:
This thesis addresses the escalating emphasis within theoretical and empirical research on panel data analysis. Despite the increasing prevalence of the fixed effects model in the empirical literature, the descriptions of relevant estimators often remain overly simplistic even in advanced econometrics literature. This study undertakes an extensive examination of the theoretical underpinnings of the …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92505
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2024
- Supervisor: Lukáš Frýd
- Reader: Ondřej Sokol
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92505
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Ekonometrie a operační výzkum
Theses on a related topic
-
Metoda podpůrných vektorů pro funkcionální data
Tomáš Pompa -
Enhancing Credit Note Precision and Competitive Positioning in B2B Transactions Through Data Analytics
Ishrat Jahan Reshma -
Využití simulace Monte Carlo při analýze rizika projektu výstavby bytů v Kravařích
Michaela Dudová -
Simulace procesu údržby letounu
Michal Baranec -
Exploring Biases in Educational Data
Jaroslav Čechák