Bc. Lucie Želenská, DiS.

Master's thesis

Influenceři jako referenční skupina a jejich vliv na spotřební chování

Influencers as a Reference Group and Their Impact on Consumer Behavior
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje influencerům jakožto referenční skupině a jejímu vlivu na spotřební chování. Teoretická část se zaměřuje na charakterizaci sociální organizace a struktury naší společnosti a vliv referenčních skupin na lidské spotřební chování. Podstatnou součástí je zde vymezení role influencera a jeho pojetí v sociologii a marketingu. Práce dále rozebírá podstatu a roli influencera …more
Abstract:
This master’s thesis focuses on influencers as a reference group and its influence on consumer behavior. The theoretical part covers the characterization of social organization and structure of our society and the influence of reference groups on our consumer behavior. An essential part of this thesis is the definition of the role of the influencer and its concept in sociology and marketing. The work …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 7. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 8. 2020
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní