Virtuální systémy v televizní produkci z pohledu kameramana – Pavel Vávra
Pavel Vávra
Bachelor's thesis
Virtuální systémy v televizní produkci z pohledu kameramana
Virtual Systems in Television Production from a Cameraman's Point of View
Abstract:
Touto bakalářskou prací chci z pohledu kameramana vysvětlit základní principy pro využití virtuálních systémů pro rozšířenou realitu v televizní produkci. V první části práce popisuji teoretické principy fungování virtualizace a přirovnávám podobnosti k historickým filmovým trikům. Ve druhé části rozebírám využití v tuzemských televizních stanicích. Následně analyzuji kamerový řetězec za použití technologie …moreAbstract:
With this bachelor's thesis, I want to explain the basic principles for the use of virtual systems for augmented reality in television production from the point of view of a cameraman. In the first part of the thesis, I describe the theoretical principles of virtualization and compare the similarities to historical film tricks. In the second part, I analyze the use in domestic television stations. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2023
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. art. Július Liebenberger, ArtD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VÁVRA, Pavel. \textit{Virtuální systémy v televizní produkci z pohledu kameramana}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2023. Available from: https://theses.cz/id/75as1h/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Vávra, Pavel. Virtuální systémy v televizní produkci z pohledu kameramana. Zlín, 2023. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Theory and Practice of Audiovisual Arts / Film Photography
Theses on a related topic
-
Support for editing Prefabs in Unreal Engine 5
Martin Holčík -
Real-Time Global Illumination in Unreal Engine 5
Anna Skorobogatova -
Hry v prostředí Unreal Engine
Anna Krajčírová -
Procedural Level Generation for Unreal Engine 5
Richard Pajerský -
Unreal Engine a integrace do existujících pracovních postupů
Šimon Honal -
Práca v Unreal Engine a tvorba 3D hry pre desktop
René Lumcer