Sociokulturní dimenze a učebnice češtiny pro cizince – Jiřina JANECKÁ
Jiřina JANECKÁ
Bakalářská práce
Sociokulturní dimenze a učebnice češtiny pro cizince
Socio-cultural dimension and textbooks of Czech for foreigners
Anotace:
Tato práce se zabývá charakteristikou pojmu sociokulturní dimenze a analýzou jejího zpracování v současných učebnicích češtiny pro cizince. V teoretické části popisujeme současnou situaci ve výuce cizích jazyků a specifikujeme roli češtiny jako cizího jazyka. Jsou zde vysvětleny klíčové pojmy související s problematikou. Zaměřujeme se na sociokulturní kompetenci, způsob jejího vyučování a umístění …víceAbstract:
This thesis deals with the characteristic of the concept of socio-cultural dimension and analysis of socio-cultural exercises from current textbooks of Czech for foreigners. In the theoretical part we describe the current situation in teaching of foreign language and we specify the role of Czech as a foreign language. We explain the key concepts associated with the acquisition of the language code …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 7. 2012
Zveřejnit od: 2. 7. 2012
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Doc. PhDr. Milan Hrdlička, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
JANECKÁ, Jiřina. Sociokulturní dimenze a učebnice češtiny pro cizince. Plzeň, 2012. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.7.2012
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 2. 7. 2012 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta pedagogickáBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Český jazyk se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Sociokulturní dimenze v popisech češtiny a v učebních materiálech češtiny pro cizince
Markéta TAFATOVÁ -
Interkulturní kompetence vysokoškolského učitele
Markéta ŠEMBEROVÁ -
Osvojování češtiny jako cizího jazyka ukrajinskými žáky (popis a modifikace kurzu češtiny pro cizince)
Anna Hrnčířová -
Dialogická složka v učebnicích češtiny jako cizího/druhého jazyka
Piotr Paweł Pierścieniak -
Práce s textem v učebnicích češtiny pro cizince na úrovni A dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Ivana Ptáčková -
Slovníkové listy pro výuku češtiny jako cizího jazyka
Veronika Daňhelová -
Využití teorií a metod sociální práce při intervenci s nezletilými cizinci
Anna Popelková -
Porovnání rolí sociálního pracovníka a dobrovolníka při práci s cizinci.
Natalie Siwá