Bc. Soňa Krejcárková

Master's thesis

Marketingové aktivity retailerů a jejich vliv na nákupní chování zákazníka

Marketing activities of retailers and their impact on customer buying behavior
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovými aktivitami retailových řetězců Tesca a Lidlu. Zkoumá, jak ovlivňují své zákazníky při nákupu. Teoretická východiska definují základní pojmy vztahující se k nákupnímu chování zákazníka, marketingu, obchodu a marketingových komunikací. Zaměřuje se na ovlivňování nákupního chování zákazníků retailových řetězců a vlivů na ně působících. Aplikační část zkoumá, jakými …more
Abstract:
The thesis deals with the marketing activities of retail chains Tesco and Lidl. It examines how they influence their customers during the shopping. Theoretical bases define basic terms related to customer's shopping behavior, marketing, commerce and marketing communications. It focuses on influencing of customers shopping behavior of retail chains and the influences which affect the customers. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 9. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 11. 2016
  • Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
  • Reader: Ing. Eva Matoušková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní