Marketingové aktivity retailerů a jejich vliv na nákupní chování zákazníka – Bc. Soňa Krejcárková
Bc. Soňa Krejcárková
Master's thesis
Marketingové aktivity retailerů a jejich vliv na nákupní chování zákazníka
Marketing activities of retailers and their impact on customer buying behavior
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovými aktivitami retailových řetězců Tesca a Lidlu. Zkoumá, jak ovlivňují své zákazníky při nákupu. Teoretická východiska definují základní pojmy vztahující se k nákupnímu chování zákazníka, marketingu, obchodu a marketingových komunikací. Zaměřuje se na ovlivňování nákupního chování zákazníků retailových řetězců a vlivů na ně působících. Aplikační část zkoumá, jakými …moreAbstract:
The thesis deals with the marketing activities of retail chains Tesco and Lidl. It examines how they influence their customers during the shopping. Theoretical bases define basic terms related to customer's shopping behavior, marketing, commerce and marketing communications. It focuses on influencing of customers shopping behavior of retail chains and the influences which affect the customers. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 9. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/nliw6/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 11. 2016
- Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
- Reader: Ing. Eva Matoušková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Nové trendy v marketingové komunikaci a možnosti jejich využití v praxi firmy
Simeon Placharov -
Nové trendy v marketingové komunikaci
Veronika Lysková -
Nové trendy v marketingové komunikaci
Waschek Waschek -
Nové trendy v marketingové komunikaci profesionálních sportovních klubů
Darya Nevrayeva -
Nové trendy v marketingové komunikaci profesionálních sportovních klubů
Nina Köstl -
Nové trendy v marketingové komunikaci profesionálních sportovních klubů
Marek Šimr -
Trendy v oblasti marketingové komunikace podniků působících v cestovním ruchu
Michaela Škutová -
Trendy v marketingové komunikaci a jejich implementace do praxe Emco spol. s.r.o.
Tomáš Mráz