Psychologický koncept mysli a myšlení: myšlenky a jejich vliv na životní realitu cvičenců taiji – Mgr. Barbora Chaloupková
Mgr. Barbora Chaloupková
Bachelor's thesis
Psychologický koncept mysli a myšlení: myšlenky a jejich vliv na životní realitu cvičenců taiji
Psychological conception of mind and cogitation: Inventions and their impact on life taiji gymnasts
Abstract:
Psychologický koncept mysli a myšlení vycházející ze spektrální psychologie. Pohled na mysl a myšlení v rámci všech úrovních spektra vědomí zmiňovaných Wilberem, s těmito úrovněmi propojuji i další psychologické a psychoterapeutické směry a také výzkumy v přírodních vědách. Kvalitativní výzkum založený na čtyřech výzkumných otázkách po síle, původu, podstatě myšlenky a práce s ní, zkoumáno na populaci …moreAbstract:
Psychological conception of mind and cogitation based on a system of spectral psychology. A look at all levels of the spectrum of consciousness connected with mind and cogitation presented by Wilber. This was joined with other psychological, psychotherapeutic streams and exploration in exact science too. I use a qualitative research based on four questions about a power, source and definition of an …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pntxv/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2009
- Supervisor: PhDr. Roman Hytych, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHALOUPKOVÁ, Barbora. \textit{Psychologický koncept mysli a myšlení: myšlenky a jejich vliv na životní realitu cvičenců taiji}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2009. Available from: https://theses.cz/id/767z6u/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Humanities / Psychology