Umělá inteligence pro hru Bomberman – Karolína Mikulová
Karolína Mikulová
Bakalářská práce
Umělá inteligence pro hru Bomberman
Artificial Intelligence for Bomberman Game
Anotace:
Cílem této bakalářské práce bylo implementovat grafické uživatelské rozhraní hry Bomberman využívající programovací jazyk Python s knihovnou Pygame umožňující integraci umělé inteligence pro hraní hry. Pro řízení chování umělé inteligence byla zvolena metoda Q-learningu. Aby bylo dosaženo efektivnějšího výkonu, byla využita dynamická Q-tabulka, což vedlo k výraznému zlepšení rychlosti načítání a ukládání …víceAbstract:
The aim of this bachelor thesis was to implement a graphical user interface for the game Bomberman using the Python programming language with the Pygame library to enable the integration of artificial intelligence for game play. The Q-learning method was chosen to control the behaviour of the artificial intelligence. In order to achieve more efficient performance, a dynamic Q-table was used, resulting …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2024
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/153917
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2024
- Vedoucí: Radek Svoboda
- Oponent: Jan Platoš
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita OstravaVŠB – Technická univerzita Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyBakalářský studijní program:
Informatika
Práce na příbuzné téma
-
Artificial Intelligence in the Elementals Game
Jozef Vilkolák -
Generativní umělá inteligence v grafické tvorbě pohledem designérů – problematika autorství a etiky
Kateřina Valová -
Umělá inteligence v umění
Anastasia FIRSAKOVA -
Umělá inteligence v umění
Klára Willingová