Stereotypy jako nástroj efektivní komunikace – Bc. Daniel Sobotka
Bc. Daniel Sobotka
Master's thesis
Stereotypy jako nástroj efektivní komunikace
Stereotypes as an Effective Communication Tool
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá stereotypem jako efektivním nástrojem ke komunikaci. První část diplomové práce se věnuje klíčovým pojmům, které souvisí s tématem práce. Na teoretické poznatky dále navazuje praktická část s kvalitativním a kvantitativním šetřením. Čtenář je zde seznámen s průběhem šetření a také cíli. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak lidé vnímají stereotyp v reklamách, ve kterých …moreAbstract:
This master's thesis explores stereotypes as an effective tool for communication. The first part of the thesis focuses on key concepts related to the topic. The theoretical insights are followed by a practical section with both qualitative and quantitative research. The reader is introduced to the research process and objectives. The main aim of the study was to investigate how people perceive stereotypes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2024
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/vnetm/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Gender a nevěra
Simona ŠTRKÁŇOVÁ