Bc. Štefan NĚMEČEK

Master's thesis

Obraz Habsburské monarchie v učebnicích dějepisu. Analýza současné učebnicové provenience pro ZŠ.

The image of the Habsburg monarchy in the history textbooks. Analysis of the current textbook provenance for primary schools.
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na detailní analýzu historické expozice Habsburské monarchie ve vybraných učebnicích dějepisu. V práci je tak předně analyzováno, zda je učivo vztahující se k tomuto tématu v učebnicích prezentováno nestranně a komplexně. Zvolenými učebnicemi jsou učebnice pro 7. a 8. třídu základní školy nakladatelství Fraus, Nová Škola a SPN.
Abstract:
The diploma thesis focuses on a detailed analysis of the exposition of the Habsburg monarchy in selected history textbooks. The primary objective of the work is to analyze whether the content related to the topic presents an unbiased and complex narrative. Selected textbooks are for the 7th and 8th grades of middle school from publishers Fraus, Nová Škola, and SPN.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PaedDr. Helena Východská

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

NĚMEČEK, Štefan. Obraz Habsburské monarchie v učebnicích dějepisu. Analýza současné učebnicové provenience pro ZŠ.. Plzeň, 2024. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training / Lower Secondary School Teacher Training in the English Language and Lower Secondary School Teacher Training in History