Games in English Lessons in Lower-secondary Schools – Ing. Renata Slowiková
Ing. Renata Slowiková
Master's thesis
Games in English Lessons in Lower-secondary Schools
Games in English Lessons in Lower-secondary Schools
Anotácia:
Diplomová práce “Hry v hodinách angličtiny na 2. stupni základních škol“ se věnuje využití her v hodinách angličtiny. Teoretická část se zabývá hrami a jejich rozdělením v obecné rovině, dále se hlavně zaměřuje na hry podporující výuku angličtiny. Praktická část se opírá o dotazníkové šetření mezi učiteli základních škol a žáky 6. a 9. ročníků a srovnává použití her v těchto ročnících. Vyústěním dotazníkového …viacAbstract:
The diploma thesis “Games in English Lessons in Lower-Secondary Schools” deals with the use of games during lessons of English. The theoretical part focuses on games and their categorization in general and concentrates on games which facilitate teaching English. The practical part is based on questionnaires which were filled in by teachers and sixth and ninth graders and compares the ways games are …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/jam34/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2011
- Vedúci: Mgr. Naděžda Vojtková
- Oponent: Mgr. Jaroslav Suchý
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Práce na příbuzné téma
-
The Use of CLIL in Teaching First Aid at the Lower-Secondary School
Eva Dvořáková -
The Use of Collocations in English Foreign Language Classroom of 9th Grade of Lower-Secondary School
Alice TESAŘOVÁ -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Implementation of Experiential Learning in the Form of Escape Games within English Lessons at Lower-Secondary Schools
Veronika Dufková -
Portrayal of America in Post-Apocalyptic Movies and Games
Ondřej Šidlo -
From practising vocabulary through games to using it in context
Zuzana Bohuslavická -
Didactic Potential of Board Games in Teaching English at Primary Schools
Simona Kopecká