Bc. Lenka Novotná

Diplomová práce

Metaphors in education

Metaphors in education
Anotace:
Diplomová práce se zabývá metaforickou reprezentací konceptu “dyslexie” a porovnává ji ve dvou dekádách, těmi jsou léta osmdesátá minulého století a současnost, chápána od roku 2010. Metodologie práce vychází ze dvou přístupů k analýze metaforického jazyka, kdy oba jsou dílem uznávaných lingvistů. Výzkumný vzorek byl nashromážděn z 11 odborných článků zaměřených na vzdělávání a obsahem tohoto vzorku …více
Abstract:
This diploma thesis investigates the metaphoric representation of the concept „dyslexia” and compares this representation in two periods, namely, the 1980s and the 2010s. The methodology is based on two approaches to analysing metaphors, both established by recognized linguists. The sample data are obtained from 11 academic, education-oriented articles and count in total 695 analysed linguistic expressions …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2017

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 16. 6. 2017
  • Vedoucí: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.
  • Oponent: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta