Translation Analysis of The Education of H*Y*M*A*N K*A*P*L*A*N – Bc. Adéla Frimlová
Bc. Adéla Frimlová
Bachelor's thesis
Translation Analysis of The Education of H*Y*M*A*N K*A*P*L*A*N
Translation Analysis of The Education of H*Y*M*A*N K*A*P*L*A*N
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá překladem a analýzou jedné kapitoly z novely Pan Kaplan má třídu rád podle Leonarda Calvina Rostena. Bakalářská práce je rozdělena do tří částí, které zahrnují úvod, praktickou a teoretickou část. V úvodu se čtenář dozví informace o autorovi textu a o překladateli, jehož překlad je použit k porovnání mého vlastního překladu, jímž se zabývá druhá, praktická část. V praktické …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the translation and analysis of one chapter from the novel The Education of H*Y*M*A*N K*A*P*L*A*N by an American author Leo Calvin Rosten. The thesis is divided into three main parts, including the introduction, the practical part and the theoretical part. In the introduction part can the readership get information about author of the text and translator to whom I was …moreKeywords
Překlad analýza srovnání ekvivalence The Education of Hyman Kaplan slovní hříčky nesprávné užívání cizích slov ve významu slov zvukově podobných lámání jazyka fonetika a fonologie v překladu Translation analysis comparison equivalence puns malapropisms fracturing language phonetics and phonology in translation
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jq1yy/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Martin Němec, Ph.D.
- Reader: PhDr. Tamara Váňová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Intonační konstrukce tázacích vět v ruském jazyce a nejčaštější chyby českých studentů v jejich užití
Petra Lopuchovská -
A Methodological Handbook of Pronunciation for Teachers of English and with a Focus on Young Learners
Barbora Váchová -
Factors Affecting a Foreign Accent in a Second Language: A Study into the Accent of Czech Students of Japanese
Tereza HAVLOVÁ -
Prézens a imperativ v současné češtině
Anton Poludněv -
Rozdíl v úrovni anglické výslovnosti mezi českými a nizozemskými mluvčími
Lucie Crháková -
Fonologické schopnosti dětí a jejich rozvoj v soukromé a státní mateřské škole
Eva KRUMLOVÁ