Bc. Veronika Čížková

Bachelor's thesis

Dobré mravy v reklamě

Good Morals in Advertisement
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o institutu dobrých mravů v reklamě. A to jak v reklamě jako takové, tak i v rámci hospodářské soutěže. V práci si kladu za cíl vymezení pojmu dobrých mravů a jejich aplikaci v problematice reklamy. K tomuto jsem užila jak odborné literatury a judikatury, tak i aplikace rozhodnutí samoregulačního orgánu, Rady pro reklamu. S pomocí těch se pokouším vymezit některé z aspektů …more
Abstract:
This thesis means to deal with institute of good morals in advertisement. Both in advertisement itself and in business competiton. In this thesis I seek to define the concept of good morals and their application in the area of advertisement. For the purpose of that I used literature, case law and I also applied decisions of self regulatory body, Council of Advertisement. With help of these I try to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 9. 2012
  • Supervisor: JUDr. Aleš Rozehnal, Ph.D.
  • Reader: doc. JUDr. Petr Bělovský, Dr.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS