Molekulárně taxonomická a morfologická studie rodu Lemanea (Rhodophyta) v České republice – RNDr. Pavel Kučera, Ph.D.
RNDr. Pavel Kučera, Ph.D.
Doctoral thesis
Molekulárně taxonomická a morfologická studie rodu Lemanea (Rhodophyta) v České republice
Molecular taxonomic and morfological study of the genus Lemanea (Rhodophyta) in the Czech Republic
Abstract:
Tradiční systém ruduch řadí všechny sladkovodní zástupce s monoaxiální pseudoparenchymatickou stélkou do rodu Lemanea. Odlišeny byly dva podrody: Lemanea a Paralemanea. V současnosti došlo k povýšení těchto podrodů na rodovou úroveň, což je zcela oprávněně uznáváno. Na druhé straně získání dalších dat z přírodních populace ukazuje, že ne všechny determinační znaky tradičně používané pro determinaci …moreAbstract:
The traditional system of Rhodophyta joins all freshwater representatives of red algae with uniaxial cartilagineous and pseudoparenchymatous thalli to the same genus Lemanea. Two subgenera of this wide genus were distinguished, Lemanea and Paralemanea. The recently proposed elevation of these subgenera to generic level seems to be fully justified and appears to be generally accepted. On the other hand …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s6uzv/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 5. 2006
- Supervisor: RNDr. Petr Marvan, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUČERA, Pavel. \textit{Molekulárně taxonomická a morfologická studie rodu Lemanea (Rhodophyta) v České republice}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Science. 2006. Available from: https://theses.cz/id/7ccv63/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceDoctoral programme / field:
Biology / Botany
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.