Měření demagogie pomocí analýzy textů politických stran ve Velké Británii, USA, Kanadě a Austrálii – Bc. František Šulc
Bc. František Šulc
Bachelor's thesis
Měření demagogie pomocí analýzy textů politických stran ve Velké Británii, USA, Kanadě a Austrálii
Measuring demagogy using text analysis of political parties in Great Britain, the United States, Canada and Australia
Abstract:
Práce se zaměřuje na zájmové skupiny lidí, především na politické strany, jejichž členové a zastánci se díky společnému světonázoru skupiny chovají v rozporu s realitou tedy iracionálně. Jejich přesvědčení a vzájemné ujišťování mívá za následek ignorování faktů a slepé následování vůdců, ideálů či symbolů. Z historie víme jak nebezpečné pro společnost mohou takové skupiny nakonec být. Jelikož se jejich …moreAbstract:
This work focuses on interest groups, especially political parties, whose members and proponents, due to a common worldview, behave in ways that contradict reality, and therefore, are irrational. Their beliefs and mutual assurances tend to result in ignorance of facts and the blind adherence to leaders, ideals or symbols. From history, we know how much danger to society such groups may eventually pose …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/inwnc/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Milan Petrák
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠULC, František. \textit{Měření demagogie pomocí analýzy textů politických stran ve Velké Británii, USA, Kanadě a Austrálii}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2015. Available from: https://theses.cz/id/7dat8c/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication