Serhij Petryna
Bachelor's thesis
Premier League: významný ekonomický subjekt
Premier League: significant economic subject
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat ekonomickou strukturu, marketingovou sílu a atraktivnost Premier League pro diváky a sponzory a její vliv na ekonomiku Velké Británie. Práce je rozdělena na tři části. První z nich vysvětluje principy fungování jednotlivých témat zpracovaných ve zbytku práce. Ve druhé části byl zvolený problém vyřešen pomocí zkoumání vývoje příjmů ligy, klubů a platů fotbalistů. Třetí …moreAbstract:
The goal of this thesis is to analyze the economic structure, marketing power and attractiveness of the Premier League for spectators and sponsors and its impact on the UK economy. The thesis is divided into three parts. The first one is explaining the principles of functioning of individual topics elaborated in the rest of the thesis. In the second part, the chosen problem was solved by examining …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 4. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78690
Thesis defence
- Date of defence: 14. 1. 2020
- Supervisor: Milan Vošta
- Reader: Lubomír Valík
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78690
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Economic Analysis of Rice Production in India-case study of Tamilnadu state
Dhivahar Mahalingam -
Global companies and its impact on GDP and workforce (socio-economic structure) of China
Han Yun -
Marketing National Football League
Dominik Lupták -
Data Analysis of Throw-ins in Czech Football League
David Rozlivek -
National Football League Player Market: Are Professional Players Still Paid Monopsony Wages?
Karel Miškovský -
Football Score prediction using Deep learning methods
ARJUN CHETTIYATTIL PANKAJ -
Komparace marketingu české a slovenské fotbalové ligy
Pavel Ryšánek -
Vliv ekonomické a politické nerovnosti na sportovní výkonnost zemí
Filip Oliver Bouzek