Procedurálně generovaná krajina jako vizualizace kódu v jazyce C# – Adam Štěpánek
Adam Štěpánek
Bachelor's thesis
Procedurálně generovaná krajina jako vizualizace kódu v jazyce C#
Procedurally Generated Landscape as a Visualization of C# Code
Abstract:
Softwarová vizualizace pomáhá programátorům lépe pochopit kód skrze vizuální vjemy. Tato práce představuje Helveg, nástroj pro softwarovou visualizaci, jenž mapuje strukturu kódu v jazyce C# společně s hlášeními překladače na procedurálně generovanou krajinu. Toho je dosaženo ve třech krocích (analýza kódu, generování krajiny a vykreslení), které jsou v práci detailně popsány. Prezentovány jsou také …moreAbstract:
Software visualization helps programmers better understand code through visual means. This thesis presents a software visualization tool, named Helveg, that maps the structure of C# code, along with compiler diagnostics, onto a procedurally generated landscape. This is achieved in three stages (code analysis, landscape generation, and rendering), which the thesis describes in detail. Presented are …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 7. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kv7md/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 9. 2020
- Supervisor: Mgr. David Kuťák
- Reader: Mgr. Vojtěch Brůža
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Informatics / Computer Graphics and Image Processing
Theses on a related topic
-
Design and implementation of automatic user interface generation for desktop and mobile applications using .NET MAUI
Robin Kopecký -
Akcelerace dekódování videa pomocí Vulkan Video API
Ondřej Richtr -
Vulkan displej pre UltraGrid
Martin Beľa -
Porovnání grafických programovacích rozhraní OpenGL a Vulkan
Antonín OLŽBUT -
Využití API Vulkan v kontextu výuky počítačové grafiky
Dominik Prokop -
Mäkké tiene v reálnom čase pomocou Vulkan API
Martin Kubanda -
Efektivní C++ rozhraní pro API Vulkan
Adam Ruža -
Ladicí nástroj pro API Vulkan
Jozef Bilko