Podoby a proměny ženských postav ve fantasy literatuře – Bc. Zbyněk Budný
Bc. Zbyněk Budný
Master's thesis
Podoby a proměny ženských postav ve fantasy literatuře
Images and Transformations of Female Characters in Fantasy Literature
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na podoby a proměny ženských postav ve fantasy literatuře u autorů J. R. R. Tolkiena, A. Sapkowského a G. R. R. Martina se zaměřením na jejich zobrazení a funkce v rámci fikčních světů a narativů. Po teoretickému nástinu žánru fantasy a teorie literární postavy následuje představení vytvořené typologie vybraných ženských postav na základě analýzy textů románových sérií Pána …moreAbstract:
The thesis focuses on the forms and transformations of female characters in fantasy literature by J. R. R. R. Tolkien, A. Sapkowski and G. R. R. Martin, with a focus on their representation and function within fictional worlds and narratives. A theoretical outline of the fantasy genre and the theory of the literary character is followed by the presentation of a typology of selected female characters …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/am3gu/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2023
- Supervisor: doc. PhDr. Ondřej Sládek, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Civics / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Ženské postavy Andrzeje Sapkowského
Hana Fruhwirtová -
Tolkien’s The Hobbit: Bilbo’s Quest for Identity and Maturity
Lýdia Rezničáková -
Role značky při vytváření tržních motivů spotřebitelů
Martina Císová -
Role značky při vytváření tržních motivů spotřebitelů
Martina Žroutová -
Role značky při vytváření tržních motivů spotřebitelů
Martina Mayová