Podoby a proměny ženských postav ve fantasy literatuře – Bc. Zbyněk Budný
Bc. Zbyněk Budný
Diplomová práce
Podoby a proměny ženských postav ve fantasy literatuře
Images and Transformations of Female Characters in Fantasy Literature
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na podoby a proměny ženských postav ve fantasy literatuře u autorů J. R. R. Tolkiena, A. Sapkowského a G. R. R. Martina se zaměřením na jejich zobrazení a funkce v rámci fikčních světů a narativů. Po teoretickému nástinu žánru fantasy a teorie literární postavy následuje představení vytvořené typologie vybraných ženských postav na základě analýzy textů románových sérií Pána …víceAbstract:
The thesis focuses on the forms and transformations of female characters in fantasy literature by J. R. R. R. Tolkien, A. Sapkowski and G. R. R. Martin, with a focus on their representation and function within fictional worlds and narratives. A theoretical outline of the fantasy genre and the theory of the literary character is followed by the presentation of a typology of selected female characters …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/am3gu/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2023
- Vedoucí: doc. PhDr. Ondřej Sládek, Ph.D.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství občanské výchovy pro základní školy / Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Ženské postavy Andrzeje Sapkowského
Hana Fruhwirtová -
Tolkien’s The Hobbit: Bilbo’s Quest for Identity and Maturity
Lýdia Rezničáková -
Role značky při vytváření tržních motivů spotřebitelů
Martina Císová -
Role značky při vytváření tržních motivů spotřebitelů
Martina Žroutová -
Role značky při vytváření tržních motivů spotřebitelů
Martina Mayová