Bc. Richard Kulík

Bachelor's thesis

Prostředky využívané v reklamě k přilákání pozornosti spotřebitele

Resources using in advertisement to attract attention of consumers
Abstract:
Teoretická část této práce se zabývá reklamou z hlediska přilákání pozornosti spotřebitele. Zaměřuje se také na historii psychologie v reklamě, ale především je teoretická část zaměřená na reklamní prostředky, které nejvíce působí na pozornost spotřebitelů. Přibližuje pojem pozornost, popije selektivnost našeho vnímání. Praktická část navazuje na teoretickou a popisuje v konkrétních případech prostředí …more
Abstract:
The theoretic part of my bachelor thesis is focused on advertisement from the point of view attention of consumers. It focuses on history of psychology in advertisement, but theoretic part is mostly focused on advertisement resources, which are responsible for the consumers attention the most. The application part describes in concrete cases the environment of the advertising campaign in a football …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2009
  • Supervisor: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní