Mgr. Eva Železová, DiS.

Bachelor's thesis

Vnímání televizní reklamy adolescenty

Adolescents perception of the television advertising
Abstract:
Tato práce se věnuje zkoumání vlivu televizní reklamy na vybranou skupinu adolescentů. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy jako média, mediální obsah, vliv médií na jednotlivce, společnost a socializaci. Zabývá se také tématem mediální výchovy. Dále jsou to pojmy jako reklama, psychologie reklamy. V třetí části je stručně zmapováno období adolescence. Praktická část bakalářské práce je …more
Abstract:
This thesis deals to examining the impal of television advertising to a select group of adolescens. In the theoretical section are explained the basic concepts like media, media content, media influence on individuals, society and socialization. It also addresses the topic of media education. Also included are concepts such as advertising, psychology of advertising. In the last part of the theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2012
  • Supervisor: Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - Russian Language