Ing. Jiří MARTÍNEK

Doctoral thesis

Metody hlubokeho učení pro rozpoznávání dialogových aktů s využitím vizuální informace

Deep Learning Methods for Dialogue Act Recognition using Visual Information
Abstract:
Dialogue act (DA) recognition is an important step of dialogue management and understanding. This task is to automatically assign a label to an utterance (or its part) based on its function in a dialogue (e.g. statement, question, backchannel, etc.). Such utterance-level classification thus helps to model and identify the structure of spontaneous dialogues. Even though DA recognition is usually realized …more
Abstract:
Rozpoznávání dialogových aktů (DA) je důležitým krokem v řízení a porozumění dialogu. Tato úloha spočívá v automatickém přiřazení třídy k výroku/promluvě (nebo jeho části) na základě jeho funkce v dialogu (např. prohlášení, otázka, potvrzení atd.). Takováto klasifikace pak pomáhá modelovat a identifikovat strukturu spontánních dialogů. I když je rozpoznávání DA obvykle realizováno na zvukovém signálu …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 1. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. Ing. Pavel Král, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MARTÍNEK, Jiří. Metody hlubokeho učení pro rozpoznávání dialogových aktů s využitím vizuální informace. Plzeň, 2022. disertační práce (Ph.D.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných věd
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Applied Sciences

Doctoral programme / field:
Computer Science and Engineering / Computer Science and Engineering