Bc. Lenka Pavličová

Master's thesis

Les variations sociolinguistiques dans les publicités francophones

The Sociolinguistic variations in the Francophone advertisements
Abstract:
The aim of this master thesis is to “uncover” and decrypt how the Francophone advertisement reflects social representations, attitudes and behaviour of French speakers in metropolitan France towards not only French language in general, but also towards its sociolinguistics variations. The contextualisation of the problem is following: at first, it focuses on the concepts of social representations and …more
Abstract:
Cílem této magisterské diplomové práce je odhalit, jak se ve francouzských reklamách odráží sociální představy, postoje a chování francouzských mluvčích v metropolitní Francii, a to směrem jak k francouzštině obecně, tak k jejím sociolingvistickým varietám. Problém je nejprve zasazen do kontextu: práce mapuje koncepty týkající se sociálních představ a jejich role a vlivu ve společnosti. Dále představuje …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 7. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 9. 2017
  • Supervisor: prof. Gudrun Ledegen, Ph.D.
  • Reader: doc. Christophe Gérard L. Cusimano

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta