Eva GENSERKOVÁ

Bachelor's thesis

Heterogenita ve vzdělávání žáků základní školy jako reálný obraz školské inkluze

Heterogeneity in School Education in the context of Elementary School Pupils as a Real Reflection of School Inclusion
Abstract:
Vnímat inkluzi jako životní filozofii je stěžejní pro její efektivní naplnění, pro její funkčnost v pravém slova smyslu. Žel, naše společnost je takovémuto myšlenkovému nastavení ještě hodně vzdálená. Součástí právě probíhajícího vzdělávacího procesu jsou pedagogové, kteří neměli ve svých učebních osnovách návod, metody, formy a postupy jak pracovat s heterogenitou třídy. Děti, které se lišily od normy …more
Abstract:
Perceiving of inclusion as a philosophy of life is crucial for its effective fulfillment, for its functionality in the true sense of the word. Unfortunately, our society is still far from such a mindset.There are teachers, ss part of the ongoing educational process, who did not have instructions, methods, forms and procedures in their curriculum for how to work with class heterogeneity. Children, who …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

GENSERKOVÁ, Eva. Heterogenita ve vzdělávání žáků základní školy jako reálný obraz školské inkluze. Ostrava, 2018. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta