Folklor a slovácký ornament ve výtvarné výchově na druhém stupni základních škol – Bc. Marie Blahová
Bc. Marie Blahová
Diplomová práce
Folklor a slovácký ornament ve výtvarné výchově na druhém stupni základních škol
Folklore and Moravian Slovak Ornaments in Art Education at the Lower Secondary Level of Primary Schools
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá tématem zařazování folkloru a slováckého ornamentu do výtvarné výchovy na 2. stupni základních škol. První část si klade za cíl nastínit, do jaké míry se folklor objevuje ve výuce výtvarné výchovy v porovnání s jeho začleňováním do hudební výchovy na témže stupni ZŠ. Cílem je rovněž nalezení příkladů z pedagogické praxe mimo Českou republiku. Další část bude věnována …víceAbstract:
This diploma thesis deals with the inclusion of folklore and Moravian Slovak ornaments in art education at the lower secondary level of primary schools. The first part aims to outline the extent to which folklore appears in art education compared to its inclusion in music education at the same school level. Another objective is to identify examples of pedagogical practices outside the Czech Republic …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 5. 2025
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fsv8h/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2025
- Vedoucí: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Petr Kalina, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství estetické výchovy pro střední školy / Učitelství estetické výchovy pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Zohlednění průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech v geografii na příkladu kulturního dědictví Brněnska
Adéla Kozlová -
Interpretace místního kulturního dědictví z perspektivy estetické výchovy (hledání kulturní identity sudetské obce)
Kristýna Dobešová Zimmermannová -
Regionální kulturní dědictví v rámci výuky na 2. stupni ZŠ
Lucie KRUPOVÁ -
Kulturní tradice, svátky a významné dny v průběhu roku – výukové materiály do hodin občanské výchovy
Martina Pololáníková -
Hodonín a jeho kulturní dědictví
David SVOBODA -
Interpretace kulturního dědictví Olomouce prostřednictvím estetické výchovy
Veronika Hadrová -
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
Music Education in the Czech Republic and Taiwan: A Comparison
Eliška Zatloukalová