Ing. Pavel Zteiskar

Bachelor's thesis

Přímý marketing, podpora prodeje

Direct marketing, sales promotions
Abstract:
Tato práce se pokouší porovnat, analyzovat a vyhodnotit použití a úspěšnost nástrojů přímého marketingu a podpory prodeje vybraných firem z různých oborů podnikání. Nejprve bude popsána krátká historie marketingu, dále teoretická část o problematice přímého marketingu a podpory prodeje. V jednotlivých firmách bude popsáno použití a úspěšnost používání těchto nástrojů. U každé firmy bude také navrženo …more
Abstract:
The aim of this essay is to compare, analyze and evaluate the use of various direct marketing strategies and sales methods applied by chosen companies operating in unrelated industries. First, a brief history of marketing will be scrutinized followed by a discussion of theoretical aspects of direct marketing and sales. A thorough analysis of these tools will be made for each individual company. Subsequently …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2010
  • Supervisor: Ing. Tomáš Marek
  • Reader: Ing. Karel Mráček, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS