Zaměstnávání osob s autismem: specifické potřeby, překážky a zisky – Mgr. Lucia Wenyová
Mgr. Lucia Wenyová
Bachelor's thesis
Zaměstnávání osob s autismem: specifické potřeby, překážky a zisky
The employment of the people with autism: specific obstacles, needs and benefits
Abstract:
Studies conducted on adults with ASD have came to the conclusion that only less than half of those people are able to find and maintain a job and probability of a successful employment lessens with the range of disability. This study focuses on two positive examples, showing that people with severe symptoms of ASD are also able to adapt to a work environment and team. The aim was to reveal specific …moreAbstract:
Väčšina výskumov, ktoré sa zaoberali dospelými s PAS došlo k záveru, že len necelá polovica ľudí s týmto postihnutím dokáže nájsť uplatnenie v pracovnom živote a s narastajúcim rozsahom postihnutia sú tieto šance ešte menšie. Tento výskum sa teda sústredil na dva konkrétne pozitívne prípady z praxe, ktoré dokazujú, že aj ľudia so závažnejším postihnutím sú schopní prispôsobiť sa pracovnému prostrediu …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/u8il8/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2013
- Supervisor: PhDr. Jan Vančura, Ph.D.
- Reader: Mgr. Aleš Neusar
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
WENYOVÁ, Lucia. \textit{Zaměstnávání osob s autismem: specifické potřeby, překážky a zisky} Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2013. Available from: https://theses.cz/id/7jhdvq/. [cit. 2024-04-20].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Edukace žáka s poruchou autistického spektra integrovaného na základní škole v porovnání s edukací žáka s poruchou autistického spektra ve specializované třídě
Lenka Krčilová -
Jak pandemie ovlivnila život v rodinách s dítětem s poruchou autistického spektra
Karolína Hanzlíková -
Možnosti rozvoje komunikace u dětí s poruchami autistického spektra – alternativní a augmentativní komunikace
Michala Břusková -
Podpůrná opatření a jejich vliv na inkluzi dítěte s poruchami autistického spektra v běžné mateřské škole
Blanka Konečná -
Sekvenční variabilita lidského mitochondriálního genomu a její význam v patogenezi poruch autistického spektra
Natálie Sedláková -
Vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra na 1. stupni Základní školy
Lenka Drábková -
Self-Regulation in Autism Spectrum Disorder
Muhammed Emin Karadeniz -
Disabilities in South Korea as portrayed in Korean movies Focusing on the portrayal of autism spectrum disorder
Klára ŠLESINGEROVÁ