Medicínský turismus a možnosti jeho rozvoje v České republice – Bc. Tereza Hujerová
Bc. Tereza Hujerová
Master's thesis
Medicínský turismus a možnosti jeho rozvoje v České republice
Medical tourism and its possible development in the Czech republic
Abstract:
Cílem práce je analyzovat situaci a konkurenční výhody medicínského cestovního ruchu v České republice. Vedlejším cílem je na základě provedené SWOT analýzy, navrhnout plán podpory, který by vedl k rozvoji tohoto segmentu cestovního ruchu. V první části práce vymezuji pojem zdravotně orientovaný cestovní ruch, který následně rozděluji na lázeňský cestovní ruch, wellness cestovní ruch a medicínský cestovní …moreAbstract:
The objective of this thesis is to analyse current situation and competitive advantages of medical tourism in Czech Republic. According to a SWOT analysis there is a secondary objective which is to design a plan of support. Outcome of this plan is a development of medical tourism. In the first part of the thesis there is a definition of health-oriented tourism which was divided into spa tourism, wellness …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2016
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/12119/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2016
- Supervisor: Ing. Pavel Attl, Ph.D.
- Reader: Mgr. Monika Klímová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Hospitality and Spa Management
Theses on a related topic
-
Medicínský cestovní ruch
Petra Korf Dickerson -
Medicínský cestovní ruch ve Fakultní nemocnici v Motole
Petra Korf Dickerson -
Zdravotně orientovaný cestovní ruch
Simona Pokorná -
Potenciál ČR pro rozvoj medicínského cestovního ruchu v porovnání s Indií
Dominika Hrabalová -
Komparativní analýza marketingové komunikace vybraných kardiologických zdravotnických zařízení
René Molnár -
Marketingová komunikace a PR zdravotnického zařízení
Kateřina Kozlová -
Marketingová komunikace zdravotnického zařízení
Hana LUJCOVÁ -
Integrovaná marketingová komunikace zdravotnického zařízení - synergický efekt jednotlivých nástrojů
Lucie Filipová