Postoje učiteľov na integráciu žiakov s telesným postihnutím na stredných školách – Mgr. Barbora Žigová
Mgr. Barbora Žigová
Bakalářská práce
Postoje učiteľov na integráciu žiakov s telesným postihnutím na stredných školách
Attitudes of teachers towards the integration of students with physical disability in secondary schools
Abstract:
Bachelor's work deals with the integration of pupils at secondary schools. The work is divided into three chapters. The theoretical part consists of two chapters. The first chapter defines the concept of physical disability, the physically impaired individual, disability specific to physical disability, education of pupils with disabilities and support and aids for education to integrated pupils. The …víceAbstract:
Bakalárska práca sa zaoberá integráciou žiakov na stredných školách. Práca je rozdelená do troch kapitol. Teoretická časť sa skladá z dvoch kapitol. Prvá kapitola vymedzuje pojem telesné postihnutie, telesne postihnutý jedinec, postihnutia špecifické pre telesné postihnutie, vzdelávanie žiakov s telesným postihnutím a podporu a pomôcky pri vzdelávaní integrovaných žiakov. Druhá kapitola sa zaoberá …víceKlíčová slova
Integrácia telesné postihnutie žiak s telesným postihnutím profesijné poradenstvo stredná škola vzdelávanie žiaka s telesným postihnutím podporné aspekty vo vzdelávaní Integration physical impairment student with physical disability education of pupils with physical disabilities professional preparation secondary schol education of pupils with physical disability supporting aspects of education
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/x9tji/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 5. 2012
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Social Rejection, Marginalization and Inclusion as underlying themes in children’s novels about characters with physical disabilities
Pavla Zollpriesterová -
Attitudes of Physical Education Teachers and Grammar Teachers Toward Teaching Students with Physical Disabilities in General Physical Education in the Czech Republic
Petra NOVÁKOVÁ -
Social Rejection, Marginalization and Inclusion as underlying themes in children’s novels about characters with physical disabilities
Pavla Zollpriesterová -
Výchova a vzdelávanie žiaka s ADHD na běžnej ZŠ
Dana Vrbenská -
Spolupráca rodiny a školy pri edukácii žiaka s poruchami autistického spektra
Daniela LUKAČOVIČOVÁ -
Stratégie zvládania u dospievajúcich s telesným postihnutím a možnosti intervenčného pôsobenia
Eva Karaffová -
Social Rejection, Marginalization and Inclusion as underlying themes in children’s novels about characters with physical disabilities
Pavla Zollpriesterová