Strategie vstupu podniku na zahraniční trh – Bc. Kateřina Hubáčková
Bc. Kateřina Hubáčková
Master's thesis
Strategie vstupu podniku na zahraniční trh
Company's Foreign Market Entry Etrategy
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vypracování strategie vstupu na zahraniční trh. Teoretická část se nejdříve zabývá teoretickými východisky jako jsou důvody pro vstup na zahraniční trh a základní formy vstupu na zahraniční trh. Teoretická část se dále zabývá sociálními sítěmi a jejich využití pro marketingové účely podniku. Následně jsou v teoretické části popsány a vysvětleny metody, které jsou využívány …moreAbstract:
The aim of this thesis is to develop a foreign market entry strategy. The theoretical part first deals with basic concepts such as reasons for entering a foreign market and basic forms of foreign market entry. The theoretical part further deals with social networks and their use for marketing purposes of the company. Subsequently, the theoretical part describes and explains the methods that are used …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Blanka Brandová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Hubáčková, Kateřina. Strategie vstupu podniku na zahraniční trh. Liberec, 2024. diplomová práce (Ing.). Technická univerzita v Liberci. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Ekonomická fakultaTechnical University of Liberec
Faculty of EconomicsMaster programme / field:
Business Administration / Marketing and International Trade
Theses on a related topic
-
Řízení nástupnické strategie v rodinném podniku formou vstupu finančního investora
Zuzana Hrnková -
Analýza dopadů vstupu podniku na mezinárodní trh v oblasti managementu
Miriam Soldánová -
Analýza forem vstupu českého podniku na ruský trh
Eva Bajerová -
Vybrané formy vstupu podniku na zahraniční trh
Andrea Bitnarová -
Formy vstupu podniků na zahraniční trhy se zaměřením na franchising
Anna Kadlecová -
Internacionalizace rodinných podniků: Faktory a formy vstupu na zahraniční trhy
Marco Hahn -
Přínosy a rizika vstupu českých společností na zahraniční trh
Vendula Soukeníková -
Marketingová strategie vstupu podniku na nové trhy
František Koutník