Vnímání bezobalových prodejen z pohledu spotřebitelů – Patrik Žižka
Patrik Žižka
Bachelor's thesis
Vnímání bezobalových prodejen z pohledu spotřebitelů
Perception of Zero Waste Stores from the Perspective of Consumers
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vnímáním bezobalových prodejen z pohledu spotřebitelů. Zahrnuje zjištění informovanosti, rozsahu a způsobu využívání bezobalových prodejen a vymezení důvodů, které vedou spotřebitele k upřednostnění nákupu v běžných prodejnách. Zaměřuje se na eliminaci obalových materiálů prostřednictvím obchodů s potravinami, které se zříkají používání jednorázových plastových obalů. Jedná …moreAbstract:
The bachelor's thesis examines perception of zero-waste stores from the perspective of consumers. It includes finding out the awareness, scope and way of using zero-waste stores and defining the reasons that lead consumers to prefer shopping in regular stores. It focuses on the elimination of packaging materials through grocery stores, which renounce the use of disposable plastic packaging. These are …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petra Šánová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽIŽKA, Patrik. \textit{Vnímání bezobalových prodejen z pohledu spotřebitelů}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/7lae8i/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Referential Importance: Investigation Based on Quantitative, Intuitive Judgement, Lexicogrammatical and FSP Approaches
Jiří Lukl -
Chování spotřebitele při nákupu v bezobalových prodejnách
Marek Brodský -
Faktory ekonomického úspěchu bezobalových prodejen během krize Covid-19
Nikola Pospíšilová -
Nové výzvy v obchodní strategii firmy SCA Packaging (s využitím současných trendů v oblasti CRM)
Věra Svobodová -
Představení "Třiďte odpad" 2018
Tereza Gazárková -
Odpad z odvětví odpadového hospodářství jako cenné bohatství budoucnosti
Martina Kyprá -
Ekonomický dopad inovací využívajících odpad ve firemním prostředí
Dominik Vašica -
1. Teoretická část:\nl{}Magazín ELLE Decoration\nl{}2. Praktická část:\nl{}a) autorská publikace: Oppidum Vita\nl{}b) výstavní soubor: Kreativní odpad
Marie Zdráhalová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights