Sémiotická analýza reklamních plakátů kampaně „Romové pracují a chtějí pracovat" – Bc. Irena Varaďová
Bc. Irena Varaďová
Master's thesis
Sémiotická analýza reklamních plakátů kampaně „Romové pracují a chtějí pracovat"
A Semiotic Analysis of Advertising Posters Related to "Romové pracují a chtějí pracovat" Campaign
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl podrobit sémiotické analýze poutače podporující kampaň „Romové pracují a chtějí pracovat“, která byla roku 2013 představena občanským sdružením IQ Roma servis, o.s. jako odpověď na rasistické nálady panující v české společnosti. Popisované artefakty mají formu tištěných plakátů, které byly v pěti odlišných (přesto však v mnohých znacích totožných) mutacích prezentovány …moreAbstract:
This thesis aims to perform a semiotic analysis of posters supporting the campaign "Romové pracují a chtějí pracovat" which was introduced in 2013 by civic association IQ Roma servis as a response to racist moods that has spread within the Czech society. Discussed posters were designed in five different variations (each of which was, however, created upon the common basis) that were posted for one …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/igu29/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 1. 2015
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Kateřina Kirkosová, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Michal Tkaczyk
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VARAĎOVÁ, Irena. \textit{Sémiotická analýza reklamních plakátů kampaně „Romové pracují a chtějí pracovat''}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2015. Available from: https://theses.cz/id/7mlol3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Advertising Brexit: Elements of Persuasion in the Facebook Campaign
Natália Belicová -
The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising
Simona Nováková -
Reklamní kampaň a její plánování
David Levička -
Semiotická analýza vybraných plagátov Divadla Husa na provázku
Natália Saganová -
Individualismus a narcismus v mediální komunikaci na příkladu reklamní kampaně firmy Bernard
Irena Pohlová -
Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour
Veronika Shipilova -
Discourse Analysis of Health and Social Advertising
Iveta Danišová -
Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements
Viktorie BALONOVÁ