Lenguaje persuasivo de los eslóganes políticos empleados en las elecciones regionales de Colombia en 2015 – Bc. Karolína Matkovská
Bc. Karolína Matkovská
Master's thesis
Lenguaje persuasivo de los eslóganes políticos empleados en las elecciones regionales de Colombia en 2015
Persuasive language of political slogans employed in regional elections in Colombia in 2015
Abstract:
This thesis deals mainly with the analysis of linguistic and non-linguistic resources which have a persuasive function. We proceed from the material that we have gathered during the regional elections in Colombia in 2015. Therefore it is an analysis of the political slogans written on the walls. In the theoretical section we first describe the political language and then we move on to define the slogan …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá především analýzou jazykových a mimojazykových prostředků, které mají přesvědčovací funkci. Vycházíme z materiálu, který jsme nashromáždili během krajských voleb v Kolumbii v roce 2015. Jedná se tedy o analýzu politických sloganů napsaných na zdech. V teoretické části nejdříve popisujeme politický jazyk a poté přejdeme k definici sloganu. V praktické části již analyzujeme …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 1. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nkh45/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2017
- Supervisor: Mgr. Monika Strmisková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MATKOVSKÁ, Karolína. \textit{Lenguaje persuasivo de los eslóganes políticos empleados en las elecciones regionales de Colombia en 2015}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2017. Available from: https://theses.cz/id/7nlz07/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Spanish Language and Literature
Theses on a related topic
-
El análisis de los recursos persuasivos de la Coca-Cola en la publicidad
Renáta KODAJOVÁ -
A View of a Review: Exploring the Structure and Function of Reviewing in Magazines
Silvie BURÁŇOVÁ -
The Use and Function of Repetition in Political Speeches
Martina Forraiová -
Jazykové prostředky realizace pragmatické funkce v novinových titulcích
Miriam JABLONČÍKOVÁ -
Politically Correct Language and Its Influence on Political Success
Viktória ONDERKOVÁ -
Manipulative Language in Political Discourse in the USA
Jáchym Mertl -
Idiomatic Language in British and American Political Speeches
Dajana Kovačovičová -
Produkce a kvalita výběrové kávy z Kolumbie
David Snášel