Lenguaje persuasivo de los eslóganes políticos empleados en las elecciones regionales de Colombia en 2015 – Bc. Karolína Matkovská
Bc. Karolína Matkovská
Master's thesis
Lenguaje persuasivo de los eslóganes políticos empleados en las elecciones regionales de Colombia en 2015
Persuasive language of political slogans employed in regional elections in Colombia in 2015
Abstract:
This thesis deals mainly with the analysis of linguistic and non-linguistic resources which have a persuasive function. We proceed from the material that we have gathered during the regional elections in Colombia in 2015. Therefore it is an analysis of the political slogans written on the walls. In the theoretical section we first describe the political language and then we move on to define the slogan …viacAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá především analýzou jazykových a mimojazykových prostředků, které mají přesvědčovací funkci. Vycházíme z materiálu, který jsme nashromáždili během krajských voleb v Kolumbii v roce 2015. Jedná se tedy o analýzu politických sloganů napsaných na zdech. V teoretické části nejdříve popisujeme politický jazyk a poté přejdeme k definici sloganu. V praktické části již analyzujeme …viac
Jazyk práce: Spanish
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 1. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nkh45/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 2. 2017
- Vedúci: Mgr. Monika Strmisková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MATKOVSKÁ, Karolína. \textit{Lenguaje persuasivo de los eslóganes políticos empleados en las elecciones regionales de Colombia en 2015}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2017. Dostupné z: https://theses.cz/id/7nlz07/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Philology / Spanish Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
El análisis de los recursos persuasivos de la Coca-Cola en la publicidad
Renáta KODAJOVÁ -
A View of a Review: Exploring the Structure and Function of Reviewing in Magazines
Silvie BURÁŇOVÁ -
The Use and Function of Repetition in Political Speeches
Martina Forraiová -
Jazykové prostředky realizace pragmatické funkce v novinových titulcích
Miriam JABLONČÍKOVÁ -
Politically Correct Language and Its Influence on Political Success
Viktória ONDERKOVÁ -
Manipulative Language in Political Discourse in the USA
Jáchym Mertl -
Idiomatic Language in British and American Political Speeches
Dajana Kovačovičová -
Produkce a kvalita výběrové kávy z Kolumbie
David Snášel