Narativní trhliny a jejich kompenzace – Tomáš Hoffmann Polenský
Tomáš Hoffmann Polenský
Diplomová práce
Narativní trhliny a jejich kompenzace
Narrative cracks and their compensation
Anotace:
Narativní trhliny jsou dramaturgické chyby, které narušují divákovovnímání příběhu a fikčního světa filmu. Na příkladu divácky nejúspěšnějšíchčeských filmů z let 2000-2010 práce analyzuje konkrétní narativní trhliny azamýšlí se nad otázkou, jak mohou být tyto filmy úspěšné, přestože vykazujívýznamné nedostatky ve vyprávění příběhu. Práce hledá odpověď na tuto otázkuz pohledu diváka i tvůrce. Na základě …víceAbstract:
Narrative gaps are dramaturgical problems which disturb the viewers?perception of the storyline and the fictional world of a film. The text analysesspecific narrative gaps on the example of the most popular Czech films producedbetween 2000?2010. This work explores the question of the popularity of thesefilms despite their narrative problems. In searching for the answer it tries to seethe problem from …víceKlíčová slova
česká kinematografieKlíčová slova
narace ve filmuKlíčová slova
1. desetiletí 21. stoletíKlíčová slova
scenáristikaKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmová teorieObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 10. 2014
- Vedoucí: Martin DOLENSKÝ
- Oponent: Martin ČIHÁK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 2. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Historie expanze lýkožrouta smrkového v Jesenickém bioregionu po r. 1992
Johana Jaroňková -
Činoherní studio v Ústí nad Labem v 1. desetiletí 21. století
Ivana SKALICKÁ -
Na pomezí filmového braku. Případová studie filmových adaptací červené knihovny se Zdenou Sulanovou
Tomáš Janota -
Propagandistické prvky ve filmových pohádkách z 50. let minulého století
Klára STAŇKOVÁ -
Černobílý film 21. století
Zdena Sýkorová -
Význam každodennosti pro konstrukci nových filmových světů na příkladech československých filmů o 19. století
Kristina Dufková -
Komunistická podprahová propaganda ve filmové tvorbě pro děti a mládež v 80. letech 20. století
Daniel Marek -
Konstrukce realistického pojetí v americkém hraném filmu 21. století
Barbora Chalupová