Zavádění nových politických značek na český trh a předvolební kampaň těchto stran pro parlamentní volby 2010 – Bc. Andrea Volaříková
Bc. Andrea Volaříková
Master's thesis
Zavádění nových politických značek na český trh a předvolební kampaň těchto stran pro parlamentní volby 2010
Introduction of new brands on the Czech political market and election campaign these parties for the parliamentary elections 2010
Abstract:
Práce se zabývá zaváděním nových politických značek na český politický trh a kampaní těchto stran pro parlamentní volby 2010. Zkoumány jsou dvě nové politické formace, které v těchto volbách uspěly – Věci veřejné a TOP 09.Jelikož je potřeba na proces zavádění nových politických značek na český trh nahlížet komplexně, pozornost je věnována jak okolnímu prostředí (českému politickému trhu, mediálnímu …moreAbstract:
Master thesis deals with the introduction of new brands on the Czech political market and political campaigns of those parties for parliamentary elections 2010th. It investigates two new political formation which succeed in this election - Public Affairs and TOP 09. As the need for the process of establishing new political brands to look comprehensively, attention is given to the surrounding environment …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vg6zw/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Michal Pink, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOLAŘÍKOVÁ, Andrea. \textit{Zavádění nových politických značek na český trh a předvolební kampaň těchto stran pro parlamentní volby 2010}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2011. Available from: https://theses.cz/id/7o0khp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Metody průzkumu veřejného mínění: jejich výhody, limity a etický rozměr
Olha Olašyn -
Vliv průzkumů veřejného mínění na volební účast
Vojtěch Půček -
Odraz vývoje české ekonomiky v průzkumech veřejného mínění
Hana Veselá -
Průzkum veřejného mínění o budování hlubinného úložiště v lokalitě Jistebnice
Alena KLOTZOVÁ -
Průzkum veřejného mínění na způsob obhospodařování ŠLP Masarykův les Křtiny
Jakub Pokorný -
Marketingový průzkum veřejného mínění o využití krajiny na území Královehradeckého a Pardubického kraje a jejich vzájemná komparace
Tereza Kubcová -
Marketingový průzkum veřejného mínění o využití krajiny na území Prahy a Středočeského kraje a jejich vzájemná komparace
Luboš Cidlinský -
Průzkumy veřejného mínění vs. volební modely sázkových kanceláří: Porovnání přesnosti
Radek Zubatý