Filip Hlaváč
Bachelor's thesis
Zavedení nové globální značky na český trh
The launch of a new global brand on the czech market
Abstract:
Je zpracována problematika mezinárodního marketingu a především expanze značky do zahraničí s užším zaměřením na marketingový a komunikační mix. Vše je zkoumáno především z pohledu cílového trhu a v rámci trendů 21. století, ve kterém trhu vládnou spotřebitelé a tradiční pojetí reklamy přestává fungovat. V praktické části analyzuji vstup značky Frigo na český trh, na který aplikuji trendy z teoretické …moreAbstract:
The thesis takes a deeper look at the international marketing with a particular focus on the marketing communications mix. All topics are approached from the target market point of view and everything is set into the trends of the 21st century - trends of the era when consumer drives the market and the old marketing approaches are no longer efficient. In the practical part the thesis analyses the launch …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 11. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/21062
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2010
- Supervisor: Jiří Mikeš
- Reader: Aleš Štibinger
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/21062
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketing 4.0 Comparison of Online Marketing and Communication Trends in Sustainable Fashion in the Czech Republic and in the United Kingdom
Alžběta Jílková -
Online Marketing of C-Travel Inc.
Laura Hošek -
Marketing Strategy of the Company in Terms of New Trends in Nutrition
Iryna Trylis -
Trends of Business Strategy Management in Business Practice
Malika Matyeva -
Internationalisation of business and global marketing
Munira Iadgarova -
The Iliad and The Odyssey as Seen through the Eyes of Female Writers in the 21st Century
Eva Baliová -
Underground to Everywhere: The London Underground in British Urban Fantasy at the Turn of the 21st Century
Monika Markéta Šmídová -
Children’s Imaginary Worlds in the 20th and the 21st century.
Veronika Latonová