Miroslav Tóth
Disertační práce
Kompozícia v reálnom čase
Real-Time Composition
Anotace:
V práci sa budeme venovať významu, pôvodu a použitiu označenia kompozícia v reálnom čase s ohľadom na diela vznikajúce pre dirigenta a ansámbel hráčov. Zameriame sa na vymedzenie pojmu cez problematiku otvoreného diela. Zároveň nahliadneme na vývoj termínu kompozície v reálnom čase tak, ako vznikal v podhubí počítačových systémov od polovice 20. storočia, a ako sa neskôr transformoval do hudobného …víceAbstract:
The thesis is devoted to the meaning, origin, and using the title real-time composition in relation to the works created for the conductor and ensemble of players. We focus on the definition of the term through the issues of open work. At the same time, we look at the development of the concept of the real-time composition as it was developed from the foundations of the computer systems from the half …víceKlíčová slova
hudební analýzaKlíčová slova
kompozice
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 6. 2018
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13453
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 9. 2019
- Vedoucí: Michal RATAJ
- Oponent: Michal NEJTEK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 18. 9. 2019 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudebního umění / Skladba a teorie skladby
Práce na příbuzné téma
-
Hudební analýza kompozice Celebration Jazz Mass Karla Růžičky
Jaroslav Bárta -
Specifika kompozice pro sólový hlas
Vojtěch Šembera -
John Leavitt - profil skladatele a jeho Missa Festiva (sbormistrovská analýza kompozice)
Jakub ŠATNÝ -
Duchovní kompozice Jana Křtitele Vaňhala uložené v Oddělení dějin hudby Moravského zemského muzea v Brně
Alena Borková -
Volná improvizace jako kolektivní kompozice
Klára Pudláková -
a) Závěrečný bakalářský koncert - housle
Petr Strejc -
Vztah obrazu a zvukové kompozice ve filmu Babel (2006)
Jan Jakeš -
Prostorové kompozice českých a slovenských autorů: Analýza vybraných skladeb z přelomu 60. a 70. let 20. století
Anna Čmelíková