Bc. Barbora Ondřejková

Master's thesis

Sociální pozice a prestiž profese marketér

Social Position and Prestige of the Profession Marketer
Abstract:
Diplomová práce se zabývá sociální pozicí a prestiží profese marketéra. Propojuje tak sociologii a marketing. Vzhledem k rychlému rozvoji marketingu na našem území v posledních letech se mění i samotní marketéři a nároky na ně. Proto si práce klade za cíl zjistit, jak si marketéři v dnešní společnosti z hlediska sociální pozice a prestiže stojí. Dále práce zjišťuje, jaké jsou kvalifikační předpoklady …more
Abstract:
This diploma thesis deals with social position and prestige of a marketer profession. Thus, it connects sociology and marketing. Marketers themselves and demands on them have been changing due to fast development of marketing in our country in recent years. Therefore, the thesis aims to find out how is the social position and prestige of marketers in today's society. The thesis also ascertains qualification …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2016
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication