Mezinárodní a čínský trh s luxusním zbožím: čínské luxusní zboží v České republice – Helena Čengerová
Helena Čengerová
Master's thesis
Mezinárodní a čínský trh s luxusním zbožím: čínské luxusní zboží v České republice
International and Chinese luxury goods market: Chinese luxury goods on the Czech market
Abstract:
Diplomová práce se zabývá obchodem s luxusním zbožím. Hlavním cílem této práce je analýza současného mezinárodního trhu s luxusním zbožím a odhad prodejního potenciálu čínského luxusního zboží u českých zákazníků. K naplnění cíle byly využity informace z dostupných a ověřených zdrojů a výsledky vlastního dotazníkového šetření. V úvodních dvou kapitolách byl celé práci poskytnutý teoretický základ.Abstract:
The objective of this thesis is to analyze current international luxury goods market and to estimate sales potential of Chinese luxury goods on the Czech market. To achieve this objective there were used information from available and verified sources as well as the conducted customer survey of my own. In the first two chapters the theoretical base for the thesis was provided.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 10. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/39006
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2013
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Jan Bockstefel
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/39006
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Mezinárodní a čínský trh s luxusním zbožím: čínské luxusní zboží v České republice
Helena Čengerová -
Prodej luxusního zboží
Kristina Prosečová -
Marketing luxusního zboží a jeho specifika
Ondřej Šebelík -
Sektor luxusního zboží v mezinárodním měřítku
Zuzana Kováříková -
Diferenciace na trhu luxusního zboží
Yulia Smirnova -
Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective
Andrea Maria Ivanof -
The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands
Štěpán Najman -
Counterfeiting: Fake Goods Production and its Impact on the Market of Luxury Brands in the U.S.A. and China
Ariuna Choizhalsanova