Ing. Václav PAPEŽ

Doctoral thesis

Archetypový přístup k modelování dat a metadat z oblasti elektroencefalografie a evokovaných potenciálů

Archetype-based approach for modelling of electroencephalographic/event-related potentials data and metadata
Abstract:
V současné době neexistuje obecný datový standard v oblasti experimentální elektroencefalografie a metody evokovaných potenciálů (EEG/ERP). Stávající snahy o vytvoření takového standardu jsou z většiny založeny na konvenčních přístupech a využívají generické datové formáty a kontejnery (např. HDF5, odML) oblíbené ve vědecké komunitě. Tato práce využívá medicínských/zdravotních charakteristik EEG/ERP …more
Abstract:
Currently, there is no common data standard in the experimental electroencephalography/event-related potential (EEG/ERP) domain. Existing standardization efforts are mainly based on the conventional approaches and use generic data formats and containers (e.g. HDF5, odML) popular in the research community. This work draws on the medical/health characteristics of EEG/ERP data and investigates the feasibility …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 7. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PAPEŽ, Václav. Archetypový přístup k modelování dat a metadat z oblasti elektroencefalografie a evokovaných potenciálů. Plzeň, 2017. disertační práce (Ph.D.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných věd
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Applied Sciences

Doctoral programme / field:
Computer Science and Engineering / Computer Science and Engineering