Bc. Veronika HRBÁČOVÁ

Master's thesis

Specifické poruchy učení v současném školství

Learning disability in contemporary education
Abstract:
Předložená diplomová práce se zabývá specifickými poruchami učení v kontextu současného školství. Teoretická část diplomové práce představuje, ve třech kapitolách, teoretické vymezení specifických poruch učení, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na pozadí současných legislativních norem a v poslední kapitole uvádí výčet pedagogických pracovníků, kteří se podílí na výchově a vzdělávání …more
Abstract:
This thesis looks into specific learning disabilities in the context of the current education system. The theoretical part of the thesis consists of three parts. Firstly, it discusses specific learning disabilities. Secondly, it explains the education systems for pupils with specific disabilities in a current legislative environment. And last but not least, it lists pedagogues, who are taking part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HRBÁČOVÁ, Veronika. Specifické poruchy učení v současném školství. Ostrava, 2017. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta