Vliv humánně-animální interakce jakožto součásti vyučování v běžné třídě na prvním stupni základních škol – Mgr. Eliška Kostková
Mgr. Eliška Kostková
Master's thesis
Vliv humánně-animální interakce jakožto součásti vyučování v běžné třídě na prvním stupni základních škol
The Impact of Human-Animal Interactions as the Part of Teaching in the Common Class in the 1st Level of Elementary Schools
Abstract:
Práce se zabývá vlivem humánně-animálních interakcí na děti v běžné třídě na prvním stupni základní školy. V teoretické části popisuji historii vývoje pouta člověka a zvířete, konkrétně psa a člověka. V úvodu práce vymezuji terminologii v dané problematice. Dále se věnuji teoretickým východiskům humánně-animálních interakcí a zejména zahraničním studiím, prokazujícím jisté benefity vycházející z interakcí …moreAbstract:
This thesis deals with the influence of Human-Animal Interactions on children in the common class in the first level of elementary school. In the theoretical part, I am describing the history of development of the Human-Animal bond, specifically the human-canine bond. In the introduction, I am delimiting the terminology in this issue. Further, I am dealing with the theoretical basis of Human-Animal …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/iimux/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2013
- Supervisor: Mgr. Helena Klimusová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOSTKOVÁ, Eliška. \textit{Vliv humánně-animální interakce jakožto součásti vyučování v běžné třídě na prvním stupni základních škol}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2013. Available from: https://theses.cz/id/7t72ew/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology