Gothic Traces in the History and Culture of the Anglo-Saxons – Darja KOCHAŇOVÁ
Darja KOCHAŇOVÁ
Master's thesis
Gothic Traces in the History and Culture of the Anglo-Saxons
Gothic Traces in the History and Culture of the Anglo-Saxons
Abstract:
This Diploma thesis deals with the Germanic tribes of the Goths and the Anglo-Saxons, especially with the influence of the Goths on the culture and history of the Anglo-Saxons. The primary aim is to inform reader about the historical backround of the period in which these tribes lived and sketch the world of the Germans together with the history and everyday life of the goths and the Anglo-Saxons. …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá germánskými kmeny Gótů a Anglosasů, zvláště pak působení Gótů na kulturu a historii Anglosasů. Primárním cílem práce je seznámit čtenáře s historickým pozadím doby, ve které tyto kmeny žily a přiblížit mu svět Germánů spolu s historií a životem Gótů a Anglosasů. Hlavní část práce se pak zabývá samotnými stopami Gótů v historii a kultuře Anglosasů v oblastech jako je literatura …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2016
Accessible from:: 5. 1. 2016
Thesis defence
- Supervisor: doc. PhDr. Miroslav Černý, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KOCHAŇOVÁ, Darja. Gothic Traces in the History and Culture of the Anglo-Saxons. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.1.2016
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 5. 1. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teaching for Secondary Schools / -Aj-Hi SŠ
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.