Teacher's self-reflection and its application in practice. – Bc. Zuzana Hrušková
Bc. Zuzana Hrušková
Bachelor's thesis
Teacher's self-reflection and its application in practice.
Teacher's self-reflection and its application in practice.
Abstract:
Práce představuje sebereflexi jako nástroj pro zlepšování a jako odbornou způsobilost, která pomáhá učitelům s výukou, rozvíjí další kompetence učitele a podporuje profesní rozvoj. Cílem práce je ukázat přínosy sebereflexe a její pozitivní vliv na další kompetence učitele. První, teoretická část práce se zabývá pojmem učitel, vlastnostmi a kompetencemi učitele a také sebereflexí a sebereflexními metodami …moreAbstract:
The thesis introduces self-reflection as an improvement tool and a professional competence to assist teachers in leading lessons, to cultivate other teacher competencies, and to support own professional development. The aim of the thesis is to prove benefits of self-reflection and its positive influence on other teacher competencies. The first, theoretical part of the thesis deals with the term teacher …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jcpke/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Mobilní aplikace pro sebehodnocení kompetencí studentů učitelství: Návrh a implementace API a databáze
Štěpán Beran -
Komparace cílů, prostředků a podmínek pro výchovné činnosti třídních učitelů v ČR a v Irsku
Tereza Kyllarová -
The Development and Application of Observation Scale Based on Discipline Core Competencies in Pre-Service Teacher Students Simulation Teaching: Taking Chemistry as an Example
Xiao YU